Volgen

Hoe werkt de Google trackingcode?

Om het de ondernemer gemakkelijk te maken bieden wij binnen GerichtOnline de mogelijkheid aan om een ‘default’ code toe te voegen aan de urls. Hierdoor zijn de statistieken gemakkelijker terug te vinden binnen Google Analytics. Indien een gebruiker aangeeft dit te willen wordt deze code als volgt toegevoegd:

utm_source:          gerichtonline
utm_medium:        banner
utm_campaign:     campagnenaam
utm_content:          advertentienaam-300x250

Bijv.: http://www.gerichtonline.nl/?utm_source=gerichtonline&utm_medium=banner&utm_content=advertentienaam-300x250&utm_campaign=campagnenaam

Uiteraard kun je als gebruiker ook zelf je eigen codes toevoegen aan de url indien gewenst. Indien er gebruik gemaakt wordt van Google Analytics is het verplicht om de landingspage url’s juist te coderen volgens Google Analytics url generator om meetverschillen te voorkomen. Dit kan via: http://support.google.com/googleanalytics/bin/answer.py?hl=nl&answer=55578 of via http://bit.ly/1cDmH5a

 

Waar zie je het nu binnen Google analytics?

Of je nu zelf de code hebt toegevoegd of dat wij dat hebben gedaan je kunt nu zelf in Google Analytics de resultaten terug vinden. Log hiervoor in bij jouw Analytics account. Vervolgens kun je onder standaard rapporten klikken op `Acquisitie`en vervolgens op `Campagnes` hier zie je alle campagnes en hun resultaten. (zie ook onderstaande afbeelding)

analytics-verkeer.PNG

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk