Volgen

Hoe werkt profiel targeting binnen GerichtOnline?

Profiel targeting kan heel handig zijn als je een duidelijk beeld hebt van de doelgroep die je wilt aanspreken met jouw campagne. De advertenties worden namelijk gerichter getoond, waardoor de kans groot is dat het klikpercentage hoger zal liggen.

Binnen GerichtOnline hanteren we tien profielen waaruit gekozen kan worden. Zo kun je kiezen voor mannen, vrouwen of bijvoorbeeld themaprofielen zoals financieel, reizen of automotive.

profieltargeting.JPG

 

Hoe werkt het?
Eigenlijk heel simpel. Ons systeem kijkt naar het surfgedrag van bezoekers op onze websites. Bezoekt iemand bijvoorbeeld geregeld autovisie.nl, autotekoop.nl of andere autogerelateerde onderdelen binnen onze sites, dan wordt deze bezoeker toegevoegd aan het profiel ‘Automotive’.

Een voorbeeld:
Autogarage ‘Speedy Gonzalez’ kiest ervoor om zijn advertenties te tonen aan het profiel ‘Automotive’. Dit betekent dat zijn advertenties automatisch worden vertoond aan personen die voldoen aan dit profiel. Ook wanneer deze bezoekers bijvoorbeeld op Telegraaf.nl of andere sites surfen.

 



Goed om te weten.

#1
Het is enorm belangrijk om goed en zeker te weten wat je doelgroep is. Kiezen voor een specifiek profiel betekent namelijk ook dat je andere bezoekers uitsluit, terwijl die misschien wel enorm belangrijk zijn voor het succes van jouw campagne. Een voorbeeld: Stel je verkoopt mannenkleding. Je zou kunnen denken dat je moet kiezen voor het profiel ‘Mannen’. Maar wat als nu blijkt dat het juist de vrouwen / vriendinnen van die mannen zijn die een belangrijke rol spelen bij het doen van deze aankopen? Kortom, denk goed na wat de doelgroep is die je wilt bereiken. Twijfel je of heb je een brede doelgroep, kies er dan voor om meerdere profielen te selecteren of te kiezen voor ´Geen voorkeur´.

#2
Wees voorzichtig met combineren van regio en profiel targeting. Je maakt hiermee de gewenste doelgroep mogelijk erg klein, waardoor het lastig kan zijn om de vertoningen uit te leveren. Onze tip: kies voor één van de twee typen targeting of hanteer een brede straal (+ 30 km).

#3
Het is mogelijk om tijdens de looptijd van een campagne de targeting instellingen aan te passen. Experimenteer hiermee om jouw campagne te optimaliseren. Merk je dat je minder mensen bereikt dan gewenst, verruim dan bijvoorbeeld de criteria zodat de campagne gemakkelijker kan uitleveren.

#4
Het systeem van GerichtOnline zorgt ervoor dat de campagnes automatisch worden geoptimaliseerd op basis van diverse variabelen (waaronder het klikgedrag). Het systeem kan dit beter doen als je de targeting criteria breed houdt. Houd hier rekening mee.

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk